5. epizód - A Linkedin EseményekA Linkedinen már nagyon korán volt Events oldal, majd, s most újra van. Ezt mutatom be.
ÍRJ VÉLEMÉNYT A BEKAPCSOL, A MAGYAR LINKEDIN PODCASTRÓL |
|
Múlt
Hivatalos adatot a Linkedin oldalán nem találtam rá, hogy mikortól létezett, de a Google haver segített, ezek szerint valamikor 2008 H2-ben jött ki.
2011-ben még kapott egy nagy ráncfelvarrást, majd kinyírták.
2012-ben naplementésítette a Linkedinen az előző változatot. Aztán 7 évig nem volt ilyen.
Jelen
Nna, de jöjjünk vissza a jövőbe, 2020-ba. Oh, bár vége lenne már ZoZo vírusának.
2020. október 20-án 46.000 publikus* eseményt látok a Linkedinen. Ebből 22 lesz Magyarországon
Szereplői
Szervező
Ő a házigazda. Ő hívja meg a jelentkezőket és az előadókat.
A szervező lehet magánszemély vagy Linkedin Céges oldal
A szervező személye nem változtatható meg, ha már élesítettük az eseményt. Ilyenkor, ha gyorsan a létrehozás után jön a változás, akkor érdemes törölni a rendezvény és újat létrehozni. Ha nincs ilyen mázlink, akkor csak bízhatunk a volt szervező tisztességeségében.
Résztvevő
Ő minden esetben magánszemély, aki elfogadta a meghívást, vagy egy publikus rendezvényre* kattintott.
* a Publikus Rendezvény csak a Linkedinen belül publikus. Itt a Linkedinen lehet rákeresni és rátalálni.
Részei
Tetőtől talpig, ha még nem jelentkeztem rá, később lesz arról szó, hogy miként néz ki az Events oldala, ha jelentkeztem rá:
Hogyan hozok létre egy Linkedin Eseményt?Hol találom az Esemény létrehozásának lehetőségét?
Miként hozzak létre egy Eseményt?
i. Háttérkép 4:1 arányú kép, de minimum 1776px × 444px (2020. október 10.)
ii. Logó: 400 × 400 px
iii. Event name* – Esemény neve, maximum 75 karakter
iv. Organizer* – Szervező, melyet, ha van Céges oldalad, akkor legördülő menüből kell kiválasztanod, ha nincs Céges oldalad, akkor nincs legördülő menü itt
v. Is this an online event? – Ez egy online esemény? Igen/Nem
vi. Broadcast link – Adás címe, maximum 1024 karakter
For LinkedIn Live, link is not needed – Ha van Linkedin Live elérésed, akkor nem kell annak a linkjét hozzáadni
vii. Timezone* – Időzóna, erre oda kell figyelni, mert, ha a célcsoportunk másik időzónában él, akkor ez nagy balesetekhez vezethet
viii. Start date* – Kezdő dátum
ix. Start time* – Kezdő idő
x. End date* – Befejezési dátum
xi. End time* – Befejezési idő
xii. Description* – Leírás, maximum 5000 karakter – keressünk egy jó szövegírót, aki ezt megtölti tartalommal. Kollégánk a SociaLion.agency-nél tud segíteni
xiii. Ticketing website – Jegy értékesítő oldal
xiv. Event visibility – Esemény láthatósága
1. Public event – Publikus esemény
2. Private event – Privát esemény
* kötelező kitölteni
Hogy néz majd ki az eseményem?
4 a Linkedin Esemény látogatóknak látható felület a Linkedin Events oldalán
Mit látnak majd a jelentkezők?
A jelentkezők 4 módon láthatják az eseményeinket, ahogy a Linkedin saját képernyőképén látom, melyet az 5. epizód leírásban megtalálsz te is
Miként hívok meg résztvevőket az Eseményre?Ahogy a Céges oldalnál 4.epizódban is mondtam, lehetőség van az elsőszintű kapcsolataim közül meghívni.
Valamint a résztvevők is meg tudnak hívni további résztvevőket, a saját elsőszintű kapcsolatai közül.
Hirdetés (kiemelés, szponzorálás)
3 formátumot javasol a Linkedin, de én mind a 4-et használnám:
A hirdetési formákról a második epizódban beszélek.
Hivatalos adatot a Linkedin oldalán nem találtam rá, hogy mikortól létezett, de a Google haver segített, ezek szerint valamikor 2008 H2-ben jött ki.
2011-ben még kapott egy nagy ráncfelvarrást, majd kinyírták.
2012-ben naplementésítette a Linkedinen az előző változatot. Aztán 7 évig nem volt ilyen.
Jelen
Nna, de jöjjünk vissza a jövőbe, 2020-ba. Oh, bár vége lenne már ZoZo vírusának.
2020. október 20-án 46.000 publikus* eseményt látok a Linkedinen. Ebből 22 lesz Magyarországon
Szereplői
Szervező
Ő a házigazda. Ő hívja meg a jelentkezőket és az előadókat.
A szervező lehet magánszemély vagy Linkedin Céges oldal
A szervező személye nem változtatható meg, ha már élesítettük az eseményt. Ilyenkor, ha gyorsan a létrehozás után jön a változás, akkor érdemes törölni a rendezvény és újat létrehozni. Ha nincs ilyen mázlink, akkor csak bízhatunk a volt szervező tisztességeségében.
Résztvevő
Ő minden esetben magánszemély, aki elfogadta a meghívást, vagy egy publikus rendezvényre* kattintott.
* a Publikus Rendezvény csak a Linkedinen belül publikus. Itt a Linkedinen lehet rákeresni és rátalálni.
Részei
Tetőtől talpig, ha még nem jelentkeztem rá, később lesz arról szó, hogy miként néz ki az Events oldala, ha jelentkeztem rá:
- Háttérkép
- Logó
- Esemény neve
- Szervező
- Dátum & Időpont; valamint az Add to calendar, az Add a naptárhoz gomb
- Helyszín: Online vagy Cím
- Tickets, azaz a jegyet hol tudod megszerezni
- jelentkezők
- Attend event – Jelentkezés gomb résztvevőnek (nem elég a Tickets-re gombolni, mert annak eredménye itt nem csatolódik vissza
- Share – Megosztás gomb
- More – Még gomb – ez egy trükkös gomb, mert csak erre kattintva lehet jelenteni egy eseményt
- About – Rólunk, egy leírás az eseményről
Hogyan hozok létre egy Linkedin Eseményt?Hol találom az Esemény létrehozásának lehetőségét?
- Vagy a Céges oldal Admin tools legördülő menüben.
- Vagy a Home felületen, a bal menüsorban, a Groups alatt van az Events
Miként hozzak létre egy Eseményt?
i. Háttérkép 4:1 arányú kép, de minimum 1776px × 444px (2020. október 10.)
ii. Logó: 400 × 400 px
iii. Event name* – Esemény neve, maximum 75 karakter
iv. Organizer* – Szervező, melyet, ha van Céges oldalad, akkor legördülő menüből kell kiválasztanod, ha nincs Céges oldalad, akkor nincs legördülő menü itt
v. Is this an online event? – Ez egy online esemény? Igen/Nem
vi. Broadcast link – Adás címe, maximum 1024 karakter
For LinkedIn Live, link is not needed – Ha van Linkedin Live elérésed, akkor nem kell annak a linkjét hozzáadni
vii. Timezone* – Időzóna, erre oda kell figyelni, mert, ha a célcsoportunk másik időzónában él, akkor ez nagy balesetekhez vezethet
viii. Start date* – Kezdő dátum
ix. Start time* – Kezdő idő
x. End date* – Befejezési dátum
xi. End time* – Befejezési idő
xii. Description* – Leírás, maximum 5000 karakter – keressünk egy jó szövegírót, aki ezt megtölti tartalommal. Kollégánk a SociaLion.agency-nél tud segíteni
xiii. Ticketing website – Jegy értékesítő oldal
xiv. Event visibility – Esemény láthatósága
1. Public event – Publikus esemény
2. Private event – Privát esemény
* kötelező kitölteni
Hogy néz majd ki az eseményem?
4 a Linkedin Esemény látogatóknak látható felület a Linkedin Events oldalán
Mit látnak majd a jelentkezők?
A jelentkezők 4 módon láthatják az eseményeinket, ahogy a Linkedin saját képernyőképén látom, melyet az 5. epizód leírásban megtalálsz te is
- Search, azaz a találati oldalon
- a My Network-ben, azaz a Kapcsolati hálóm oldalán
- a Feed, azaz a Home felület, vagyis a Főoldal is lehet helye Linkedin Eseménynek, de számomra még ilyet sose mutatott a Linkedin, de ettől még lehet, hogy neked igen :o)
- és van a Meghívás, amit a Message-ek között jelenik meg
Miként hívok meg résztvevőket az Eseményre?Ahogy a Céges oldalnál 4.epizódban is mondtam, lehetőség van az elsőszintű kapcsolataim közül meghívni.
Valamint a résztvevők is meg tudnak hívni további résztvevőket, a saját elsőszintű kapcsolatai közül.
Hirdetés (kiemelés, szponzorálás)
3 formátumot javasol a Linkedin, de én mind a 4-et használnám:
- Text ad és Dynamic ad azoknak, akik stabilon használják a Linkedint
- Sponsored Content – itt még a Direct Sponsored Content is bejöhet a képbe* – és Message Ads azoknak, akik vagy csak mobilt, vagy az összes eszközt használják
A hirdetési formákról a második epizódban beszélek.